• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Bananen

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
2 Augusti 2022
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Detta har jag försökt med, men har svårt för. Tycker kläderna känns otvättade och luktar illa av att inte använda. Jag är emot sköljmedel för både miljön och det du skriver, men vill inte ha kläder som luktar illa. Har du tips på det?
Ättika! Låter galet jag vet, men googla på det så får du lite mer info.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Detta har jag försökt med, men har svårt för. Tycker kläderna känns otvättade och luktar illa av att inte använda. Jag är emot sköljmedel för både miljön och det du skriver, men vill inte ha kläder som luktar illa. Har du tips på det?
Ättika! Funkar fint som sköljmedel, framförallt på träningskläder som tvättas i låga temperaturer, tar bort all dålig lukt och rengör också tvättmaskinen. Annars så tvättar jag i höga temperaturer när plaggen tillåter, som exempelvis bomull, färger och sådant sätter sig bättre och fäller inte ut lika lätt vid höga temperaturer och kläderna, lakan e t c doftar supergott. Folk som kommer hem till mig brukar säga att det doftar så gott och frågar hur jag gör - tvättar ordentligt och använder minimalt med traditionella rengöringsmedel, ättika, bikarbonat och såpa är universalmedel - fixar det mesta t o m äckliga fogar i kaklet i badrummet. Sedan rengör jag vita/ljusa skor - både i tyg och skinn med tandkräm :)
 

Bananen

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
2 Augusti 2022
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Ättika! Funkar fint som sköljmedel, framförallt på träningskläder som tvättas i låga temperaturer, tar bort all dålig lukt och rengör också tvättmaskinen. Annars så tvättar jag i höga temperaturer när plaggen tillåter, som exempelvis bomull, färger och sådant sätter sig bättre och fäller inte ut lika lätt vid höga temperaturer och kläderna, lakan e t c doftar supergott. Folk som kommer hem till mig brukar säga att det doftar så gott och frågar hur jag gör - tvättar ordentligt och använder minimalt med traditionella rengöringsmedel, ättika, bikarbonat och såpa är universalmedel - fixar det mesta t o m äckliga fogar i kaklet i badrummet. Sedan rengör jag vita/ljusa skor - både i tyg och skinn med tandkräm :)
Instämmer till 100%
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Har aldrig hört talas om, vad är det för något?
Togoodtogo kan vara matbutiker, caféer etc son säljer ut en påse med sånt som är nys utgången, ska utgå ur sortiment eller blivit över under dagen som fika, bröd etc. Man betalar tex 40:- och får saker värda 140:-. Finns en app där man kan se vad som finns i ens stad och som man bokar sin påse via.

Smakbox är en prenumeration på en låda med olika produkter som man betalar kanske 200:- för men får produkter värda 400:-. Man kan avsluta när man vill. Jag hade ett erbjudande så betalade 120:- för en box, ska bli spännande att se vad det är i den :)
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Ett annat spartips är att inte använda sköljmedel, förutom själva kostnaden, så ökar plaggens livslängd och även tvättmaskinens.
Och man kan nöja sig med att bara vädra vissa plagg istället för att tvätta efter en användning.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Och man kan nöja sig med att bara vädra vissa plagg istället för att tvätta efter en användning.
Allt som är av ylle är bra att vädra. Jag använder oftast någon form av skjorta eller t-shirt under och då är det helt onödigt att tvätta sönder fina ylleplagg, samma gäller för kavajer. Använder också t-shirt under linneblusar nu på sommaren, så slipper jag tvätta blusarna så ofta och slipper även stryka dem, gäller även klänningar för min del, men då använder jag en tunnare, urringad top med kortare ärm.
 

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
Togoodtogo kan vara matbutiker, caféer etc son säljer ut en påse med sånt som är nys utgången, ska utgå ur sortiment eller blivit över under dagen som fika, bröd etc. Man betalar tex 40:- och får saker värda 140:-. Finns en app där man kan se vad som finns i ens stad och som man bokar sin påse via.

Smakbox är en prenumeration på en låda med olika produkter som man betalar kanske 200:- för men får produkter värda 400:-. Man kan avsluta när man vill. Jag hade ett erbjudande så betalade 120:- för en box, ska bli spännande att se vad det är i den :)
Kollade upp det nu. Det var inget för mig. På smartbox kan man se vad andra boxar innehållt andra månader och det var ju mer eller mindre bara snacks, godis, tablettaskar och produkter jag aldrig skulle köpa själv ( oliver, kex, sås på påse osv). På Togoodtogo, var det mesta fikabröd och ett par ställen som erbjöd gårdagens lunch för 79 kr, mat som jag inte ens vet vad det är. Nej, jag hoppas du blir nöjd, men inget jag kommer pröva.
 

Hella

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
163
Mottagna reaktioner
63
Poäng
197
Detta har jag försökt med, men har svårt för. Tycker kläderna känns otvättade och luktar illa av att inte använda. Jag är emot sköljmedel för både miljön och det du skriver, men vill inte ha kläder som luktar illa. Har du tips på det?
När jag jobbade i hemtjänst, så var det många av de äldre som hängde ut och vädrade sina kläder. Det går ju inte givetvis inte alltid. Jag tvättar ibland plagg som jag haft bara några timmar eller egentligen inte är smutsiga.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Kollade upp det nu. Det var inget för mig. På smartbox kan man se vad andra boxar innehållt andra månader och det var ju mer eller mindre bara snacks, godis, tablettaskar och produkter jag aldrig skulle köpa själv ( oliver, kex, sås på påse osv). På Togoodtogo, var det mesta fikabröd och ett par ställen som erbjöd gårdagens lunch för 79 kr, mat som jag inte ens vet vad det är. Nej, jag hoppas du blir nöjd, men inget jag kommer pröva.
Nä alla tips passar ju inte alla såklart. Och toogodtoogo är ju olika vad man får mellan olika städer, dock får man oftast inte veta i förväg vad man får. Dock säljer dom snabbt slut i min stad så det borde väl betyda att dom är hyffsat bra :)
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
När jag jobbade i hemtjänst, så var det många av de äldre som hängde ut och vädrade sina kläder. Det går ju inte givetvis inte alltid. Jag tvättar ibland plagg som jag haft bara några timmar eller egentligen inte är smutsiga.
Väldigt vanligt förr att man hängde ut o vädrade kläder. Minns det från min barndom (nä jag är inte 100 år än :facejoy:)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp